sâmbătă, 25 iunie 2011

Sărutările


















Sărutările noastre, sute, mii
sau milioane câte-au fost -
niciodată nu le-am ştiut pe de rost
fructele mele, veveriţele mele, garoafele mele,
izvoarele mele, cuţitele mele!
Pot să dorm şi să visez pe gura ta,
să cânt şi să mor pe gura ta,
încă şi încă;
gura ta, radă adâncă
în care-nnoptez după drumul cel lung,
în care ajung şi nu mă mai satur să-ajung...

Sărutările noastre sunt lupte
grele încete sfâşâietoare,
la care participă sângele, glasul, memoria.
O, sunt geloasă pe apa pe care-o bei
şi pe cuvântul pe care-l spui,
pe răsuflările tale albastre...
Sunt geloasă pe-aceste nedrepte
pauze dintre gurile noastre!


Nina Cassian





"Şi intimitatea noastră creştea şi se adâncea ca o lume nouă cu privelişti prelungi de întâiul ceas."
Camil Petrescu

Niciun comentariu: