duminică, 29 ianuarie 2012

Tagore - 1

Dragilor, am vrut de atâtea ori să postez saptămânile astea încât... of! Dar nu mă las! În seara asta vreau să "împart" cu voi o poezie care face parte din volumul Grădinarul scris de Rabindranath TAGORE. Mai precis, prima poezie din volum:


SLUJITORUL
Oh, regină, ai milă de slujitorul tău!

REGINA
Adunarea s-a sfârşit şi toţi slujitorii mei au plecat. De ce vii tu la ceasul acesta atât de târziu?

SLUJITORUL
Timpul meu soseşte când al celorlalţi a trecut.
Spune-mi ce-a mai rămas de făcut pentru ultimul dintre slujitorii tăi?

REGINA
Ce mai poţi nădăjdui, când e prea târziu?

SLUJITORUL
Fă-mă grădinarul grădinii tale de flori!

REGINA
Ce nebunie-i asta?

SLUJITORUL
Voi părăsi orice altă îndeletnicire.
Îmi voi arunca în colb lăncile şi spada. Nu mă trimite la îndepărtate curţi. Nu-mi cere noi cuceriri, ci fă-mă grădinarul grădinii tale de flori.

REGINA
Şi care îţi vor fi îndatoririle?

SLUJITORUL
Să slujesc zilelor tale de tihnă şi lin huzur.
Păstra-voi proaspătă iarba cărării pe care vei păşi dimineaţa şi unde, la fiece pas al tău, florile dornice de moarte vor binecuvânta piciorul ce le striveşte.
Am să te legăn într-un leagăn printre ramurile de saptaparna, pe când  luna, ivită de cu seară, se va strădui să-ţi sărute poala printre frunze.
Voi umple cu ulei parfumat lampa ce-ţi va arde la căpătâi şi voi împodobi scaunul de la picioarele tale cu santal şi şofran.

REGINA
Şi care îţi va fi răsplata, slujitorule?

SLUJITORUL
Îngăduinţa de-a cuprinde în mâinile mele pumnii tăi mici, asemeni unor fragezi boboci de lotus, şi de-a înlănţui braţele tale cu şiraguri de flori; de-a stropi talpa piciorului tău cu suc roş de petale de ashoka şi de-a îndepărta cu un sărut firul de pulbere care, din întâmplare, s-ar afla acolo.

REGINA
Slujitorul meu, ruga ta este ascultată.
Fi-vei grădinarul grădinii mele de flori.






































 Şi mai am încă ceva să postez: primul meu interviu la TVR. Mie şi colegului meu de trupă (de teatru al Şcolii ProfessArt)/iubitului ni s-a luat un interviu despre teatru, mai exact despre activităţile culturale din Târgu Neamţ. Deci am apărut şi noi pentru câteva minute pe micul ecran (apărem pe la minutul 42).

Iată link-ul:
http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2012-01-28-12-28.flv&id=Aventura+urbana
Cu drag,
Ilinca Istrate.




2 comentarii:

Anonim spunea...

Ilinca, chioar ma gindeam cind vei ajunge la Tagore. Poeziile lui de dragoste mi-au insotit toti anii studentiei.
Ap[aritia voastra la TV e de bun augur. Doi tineri superbi si talentati. Tu un pic emotionata, dar Tudor,ce mai!, vorbea de la Inaltimea lui de artist!
Va imbratisez,N.

GM spunea...

Foarte frumos postul draga mea! De la un razboinic la un gradinar.
Hm... e si asta ceva:D
Si catre Doamna "Filosof cu Fusta"( sper ca nu va supara daca va spun asa.Vreau sa fac cel mai lung discurs posibil prin a spune ca va multumim!
Tudor Guramulta:.....(ezita)....(inca ezita).... MULTUMIM!