miercuri, 1 august 2012

O inima sub piatra (I)





Citind romanul Mizerabilii de Victor Hugo, am dat peste o serie de citate intelepte (pe care intentionez sa le postez de-a lungul timpului) printre care si cuvinte despre dragoste.

Frazele provin din Capitolul IV, Cartea a cincea, Partea a patra. Nu as vrea sa va destainui cine le-a scris, vreau sa va las sa descoperiti personajele intre care graviteaza dragostea. Eu m-am emotionat, inima mi-a luat-o la goana cand am inceput sa le citesc cu atat mai mult avand in vedere ca stiam contextul.

Va spun doar atat: Baiatul strecoara un caiet prin gratiile unui gard de la o gradina in care se afla fata pe care o iubea de mult timp. Caietul este un jurnal de dor scris ei.

Primele cinci citate din jurnal:

I
Dragostea e reducerea intregului univers la o singura faptura, preamarirea unei singure fapturi pana la indumnezeire.


II
Dragostea e inchinaciunea pe care ingerii o fac stelelor.


III
Ce trist e sufletul cand e trist din dragoste!


IV
Ce gol aduce lipsa fiintei care umple ea singura intreaga lume! Ah, ce adevarat e ca fiinta iubita devine Dumnezeu! Dumnezeu ar putea fi gelos daca tatal ceresc n-ar fi facut, in chip vadit, intreaga fire pentru suflet, si sufletul pentru dragoste!


V
Un zambet zarit sub o palarie de crep alb cu panglici liliachii e destul pentru ca sufletul sa patrunda in palatul viselor.






Cu drag,
Ilinca.





Un comentariu:

Anonim spunea...

Ce bine ne rasfeti! Ce prilej de a te refugia aici in cultura!